lunes, 9 de marzo de 2009

Tercera setmana

Tercera setmana

Teories Pedagògiques actuals:

- Pedagogies perennes:
Son pedagogies permanents per tota la vida, duren per sempre. Molt conservadora.Aquestes teories busquen mantenir l’ordre.
Aquesta pedagogia no es oberta al canvi. No es pot canviar el que hi ha en el passat, es a dir, no pots modificar el que els teus avantpassats han fet. Dit d’una altre manera, vol dir que portem un bagatge cultural que no ens podem desfer d’ell.Es una pedagogia que busca el manteniment de lo que hi ha establert.Aquest tipus de pedagogia legitima el poder i al manteniment del ordre, menys a l’autoritat.

- Pedagogies performatives:
Son pedagogies positivistes
Es una crítica radical al model perenne.
D’acció / D’actuació.Es la recerca de la màxima eficàcia; es busca l’èxit i el màxim rendiment escolar.Son pedagogies derivades del conductisme.L’objectiu es el rendiment.
- Pedagogies hermenèutiques:
Hermenèutica vol dir buscar el significat amb la voluntat de entendre el fenomen. Es reconèixer i comprendre.Son pedagogies que no tenen un horitzó definit, sinó que la defineixen els alumnes. Basades en l’historia, en la cultura. Però a diferencia del primer no hi ha un ordre a conservar ni un perfil tancat.Son pedagogies que busquen que la persona se senti realitzada, reconeguda i compensades.Busquen el relat de grup, la importància de la comunitat, vinculada a la interculturalitat.
- Pedagogies postestructuralistes
Educar al Segle XVIII era il·luminar, donar llum a un camí.
Al Segle XIX amb el romanticisme, es basa en els sentiments. On desprès entrem en el postestructuralisme.
Aquesta pedagogia es individualista existencial, on no s’admet la comparació.
- Pedagogia critica/ Transformadora
Apareix a partir dels anys 80.
Busca el canvi social, canviar les condicions de vida.
Aquestes pedagogies es basen en la pràctica educativa.
Exemple: Paulo Freire

Resum sobre el Bloc I

En pedagogia i en Teoria de l’ Educació hem tingut tres canvis radicals:
Passar de centrar-nos en el educador a centrar-nos en el educant
Hem passat per preocupar-nos de l’ensenyament a preocupar-nos per l’aprenentatge
Passem de parlar de centre escolar a parlar de centre educatiu
En aquesta secció, fent referencia al referendum que s’habia de votar aquell mateix dia, es va decidir per mayoria absoluta de fer una clase per parlar sobre el Pla Bolonya.

Pla Bolonya

Antecendents :
1998: Sorbona (Universitat de París) es vol implantar renovacions: volen una competivitat econòmica, intercanvi de professionals per tot Europa i un flux d’intercanvi d’ estudiants. Això es el Antecedent de Bolonya.

1999: Bolonya. Volen aconseguir una homogeneïtzació de títols, es a dir, que tots tinguéssim els mateixos títols.

El nostre referent Universitari es troba en Ivy Leagne. Per accedir necessites: ser un bon estudiant, aprovar amb notes altes i tenir molts diners.
Aquest model es completament coherent per el sistema econòmic establert en el territori implantat.
Cada Universitat realitza el plà d'estudis millor per ser un criteri de valoració de la universitat.
Per captar als millors han de crear el millor programa acadèmic.
Els seus alumnes triguen molt poc en tribar feina.

http://especialbolonya.wordpress.com/

No hay comentarios:

Publicar un comentario