lunes, 9 de marzo de 2009

Quarta setmana

Quarta Setmana

Bloc II: El fet educatiu. Analitzar els elements dels actes educatius

L’escola a Japó: "Els Petits Samurais".
Hem vist un documental que van donar al canal 30 Minuts.
Aquest documental va referència al sistema educatiu al Japó, especialment a Tokio. L'escola s'anomena "Els Petits Samurais".La tasca a l'aula és analitzar el sistema educatiu d'aquesta escola de Parvulari.

Els punts que s’han de tenir en compte alhora de analitzar un sistema educatiu són:
- Educand
- Educador
- Relació educativa o medi en el que es troben
- Metodologies
- Objectius, valors, finalitats,

Anàlisis del documental:
Educand: Els educand són alumnes de entre 3 i 6 anys d'edat.
Es pot observar sense cap complicació que son nens molt actius, i que tenen un fort sentiment de unió de grup classe.
A aquest nens/es els estan preparant per ser uns bons samurais i per portar a terme aquesta preparació el vestuari dels nens/es ha de ser anar sense samarreta i realitzar els exercicis físics estipulats, per així treballar tant la ment com el cos
Quasi tots els nens/es del Japó porten uniforme escolar. En aquest centre l’uniforme que porten consisteix en: una gorra rosa, vermella, blava o verda que es el indicador per diferenciar els diferents cursos, uns pantalons de color blau fosc i sense samarreta durant tot l’any.
Encara que cal dir, que un 10% dels parvularis de Japó van sense samarreta.
Als nens/es li donen premis de cal·ligrafia, ortografia, etc..., exposant al nen/a davant tots els companys i felicitant els seu mèrit.
També cal remarcar que els nens/es tenen una forta pressió per part de la societat ja que en aquest país el rendiment i la competivitat esta a un nivell molt alt. Per tant, a l’escola cal fonamentar aquest aspectes.

Educador: els educadors de l'escola estan d'acord amb la manera d'educar als alumnes, pensen que es una bona manera de contribuir en el desenvolupament dels infants ja que així els cossos dels nens/es s’adapten millor al medi.
La resposta que dona el director fent referència al fred es que els nens/es estan molt protegits per el aire condicionat i per la calefacció i que això fa que els cossos no reaccionin bé. D’aquesta manera (anant sense samarreta) els cossos dels nens s’adapten al medi, són mes forts, mes enèrgics, etc.
La solució que posen al fred, es corra cada dia un quilòmetre mes o menys.
Ho exemplifiquen amb les baixes que tenen els nens a la seva escola de (de 200 alumnes com a molt solen faltar un 8% dels alumnes).
Relació educativa: Els educadors acompanyen als alumnes en les seves activitats, els ajuden quan ho necessiten. Els educadors es mostren rígids i valoren molt l'esforç dels alumnes i l'autosuperació.
Els mestres van amb un uniforme amb samarreta.
Els mestres i director diuen que els nens/es s’han de crear el seu propi cos per poder suportar els canvis que li sortiran mes tard.
Molts pares no estan contents amb el sistema educatiu japonès ja que expliquen que fan entrar les coses al nens amb embuts i que nomes es saben les coses de memòria. I per aquest motiu moltes famílies decideixen ficar els seus fills/es en aquestes escoles.

Manera d'educar: Els nens/ es als tres anys comencen a llegir i quant surten de parvulari ja es saben unes 350 idiogrames del llenguatge japonès.
Realitzen classes de música, curses de competició (sempre sense samarreta).
La manera d'educar és basa en la disciplina física i mental.
Els nens/es participen a la netegen de la seva aula una vegada a la setmana i de la neteja del jardí una vegada cada mes.
També realitzen meditació durant un minut cada dia.
Diuen els mestres de l'escola que els alumnes "es mouen sense parar".Cal remarcar que els pares participen en algunes de les activitats dels seus fills.
La jornada acaba al migdia
Els nens/es surten amb un bon nivell per poder passar a la primària

Objectius, valors, finalitats: Els objectius i finalitats són que estiguin forts tat físicament com intel·lectualment, aprendre coneixements. Es valora molt la duresa de la natura, la autodisciplina i sobretot la competivitat.
El director de l’escola argumenta que a els nens/es se’ls han de educar des de petits perquè tot el que aprenguin abans dels 3 anys es queda per tota la vida. Per aquest motiu diu que s’ha de donar una bona base des de petits.
Aquesta escola es un parvulari privat el qual la seva tarifa es 1700 euros al any i 200 euros cada mes. Tot i els seus preus elevats y les seves metodologies aplicades, aquesta escola te una llista de espera per poder entrar a forma part d’ella.
Un cos fort es una ment forta

No hay comentarios:

Publicar un comentario